در شرع مقدس اسلام استفاده و استعمال طلا برای مردان حرام گردیده و جایز نمی باشد. اما استعمال آن با آنکه حرام است مانع از صحت نماز نمی گردد و نماز آن شخص صحیح خواهد بود.

با سلام و با تشکر از وب سایت بسیار فعال تان،سئوالی داشتم و آن اینکه اگر نماز چهار رکعتی، اشتباهی سه رکعت خوانده شود، چکار باید کرد؟
نمازهای چهار رکعتی اگر اشتباها سه یا دو رکعت خوانده شوند اعاده آن لازم می گردد و باید دوباره به صورت کامل و چهار رکعتی خوانده شود.
 مسافر کسی است که به قصد طی کردن مسافت سه شبانه روز، از خانه و از آبادی خود جدا شده است. با حد متوسط سیر کردن، نه بسیار کند و نه بسیار سریع. فقهاء در رابطه با تعیین مسافت و مقدار سه شبانه روز با سیر متوسط بر مبنای کیلومتر اختلاف نظر دارند. اما قول راجح بر این است که آن مقدار، مسافت 81 کیلومتر می باشد. لذا کسی که قصد مسافرت به اندازه 81 کیلومتر را داشته باشد نمازهای چهار رکعتی فرض را شکسته خوانده و به صورت دو رکعتی بر جای آورد.

در مذهب حنفی فقط به هنگام ضرورت، تقلید از مذهب شافعی جایز است و در مواقع غیر ضرورت جایز نیست. منظور از تقلید، تقلید از مذهی شافعی و جمع بین نمازهای ظهر و عصر یا مغرب و عشاء است. لازم به ذکر است که در مواقع ضرورت و تقلید از مذهب شافعی، رعایت کلیه شرائط و ارکان معتبره در وضوء و نماز فقه شافعی الزامی است تا تقلید مورد قبول واقع شود در غیر اینصورت تقلید صحیح نمیباشد.

در مورد خوابیدن و یا چورت زدن، قاعده اینگونه است که هرگاه مقعد از زمین بلند شود، وضوء باطل شده و هر وقت مقعد از روی زمین بلند نشود، وضوء باطل نمیشود، فرقی نمیکند هر گونه که خوابیده باشد و یا هر اندازه که خوابیده باشد.
علت شکسته خواندن نمازهای فرض در مسافرت، دقیقا همان چیزی است که شما دوست عزیز ذکر کرده اید. به هنگام مسافرت سنت های نماز را نیز میتوان شکسته خواند. به طور کلی در مسافرت و در رابطه با سنتهای نماز سه نظریه وجود دارد: 1ـ کامل خواندن سنت های نماز. 2ـ شکسته خواندن سنت های نماز. 3ـ ترک کردن سنت های نماز. این سه نظریه هر سه در مذهب حنفی صحیح بوده اما کامل خواندن آن از ثواب بیشتری برخوردار است.